Kursy gordonowskie
Zapraszamy na kursy gordonowskie “Improwizuję, czyli audiuję I i II stopnia dla osób kierujących edukacją muzyczną na etapie audiacji wstępnej oraz audiacji właściwej”, realizowane w 2025 roku przez Polskie Towarzystwo Edwina Eliasa Gordona, Fundację Kreatywnej Edukacje oraz inne organizacje, w ramach projektu. Zachęcamy do zapoznania się z poniższym biuletynem, zawierającym wszystkie informacje dot. oferty edukacyjnej dla dorosłych Polskiego Instytutu E.E. Gordona:
Dla osób, które chcą poznać założenia teorii uczenia się muzyki dla najmłodszych polecamy materiał pokazowy z zajęć umuzykalniających:
Dla osób zainteresowanych edukacją formalną wg teorii prof. E.E. Gordona przygotowaliśmy materiał z projektu Rodzinne muzyczne koncertowanie wg teorii E.E. Gordona z udziałem Rodzin absolwentów naszych kursów.
W filmie podkreślono unikalne gordonowskie założenia teorii uczenia się muzyki, które powinny być realizowane przez każdego, kto nazywa swoje warsztaty zajęciami umuzykalniającymi – gordonowskimi. Materiał został zarejestrowany podczas zajęć Fundacji Kreatywnej Edukacji w trzech grupach wiekowych, w ramach audiacji wstępnej (przed kształceniem formalnym). Prowadzący: Miłosz i Jolanta Gawryłkiewiczowie – członkowie Polskiego Towarzystwa Edwina Eliasa Gordona. Więcej informacji: www.pteeg.org.
Czym jest teoria uczenia się muzyki?
Zastanawiając się co stanowi największy magnes przyciągający muzyków, rodziców, nauczycieli do obcowania z MLT (Music Learning Theory) okazuje się, że to właśnie w świecie muzyki zachodzi proces skutecznego uczenia, nabywania umiejętności współpracy, gry zespołowej, odkrywania swojego talentu. To wszystko dzieje się poza głównym nurtem publicznej edukacji. Dlatego ważne jest mówienie nauczycielom, trenerom, edukatorom o teorii Edwina Eliasa Gordona, gdyż każdy z nich może skorzystać z dobrodziejstw świata dźwięków i przekazywać wiedzę dalej. Kursy i seminaria gordonowskie otwarte są dla każdego, kto czuje, że został wychowany w twardym pancerzu ograniczeń publicznej edukacji, i chciałby spróbować dotrzeć do krainy swoich wewnętrznych dźwięków oraz poznać ludzi, którzy myślą z podobną otwartością o edukacji, widząc na jej początku, w środku i na końcu… człowieka.
Teoria uczenia się muzyki prof. E.E. Gordona skierowana jest do każdego, niezależnie od wieku i umiejętności, jednak sam prof. Gordon odkrył, że najlepsze efekty osiąga, ucząc najmłodsze dzieci. Uczniowie i studenci szkół muzycznych wydawali się zablokowani przed wyrażaniem szczerości, wstydzili się spontaniczności, braku kontroli nad swoim głosem i ciałem. W efekcie, gdy mieli coś zaimprowizować, wycofywali się. Co innego dzieci – one zaczynały się kołysać do melodii, wydawały dźwięki w sposób naturalny, bez skrępowania tym, że ktoś je ocenia i na nie patrzy. „Obserwując dzieci, dostrzegałem, jak one zaczynają się uczyć” – mówił prof. Gordon. „W jaki sposób uczymy dzieci mówienia? One uczą się mówienia jak zabawy i uczenie muzyki powinno być takie samo” – dodawał Pierluigi Petrobelli, muzykolog i propagator teorii Gordona.
Prof. Edwin Elias Gordon był nie tylko muzykiem, a jego teoria nie ogranicza się do zrozumienia świata muzyki, lecz analizuje świat dźwięków.
Wprowadzenie zapisu nutowego i jego rozpowszechnienie spowodowały, że umysł uczył się nut na pamięć, bez zrozumienia. Trochę przypomina to przyswojenie tekstu książki bez zrozumienia jej treści. Celem edukacji jest więc przywrócenie rozumienia dźwięków, nadanie im właściwego miejsca w edukacji. To proces ewolucji ludzkiego umysłu. „Dźwięk jest przed znakiem, praktyka przed teorią” – to słowa prof. Gordona.
Teoria uczenia muzyki wg prof. Gordona określana jest skrótem MLT. Jest efektem pracy badawczej profesora (Gordon związany był na początku swojej kariery z Eastman School of Music, później z Uniwersytetem Iowa, Uniwersytetem Temple w Filadelfii, Uniwersytetem Stanowym Nowego Jorku w Buffalo, Uniwersytetem South Carolina), prowadzonej równolegle z nauczaniem muzyki i zakłada ciągły, niczym nieograniczony rozwój człowieka, który w trakcie nauki ma prawo do popełniania błędów i uczenia się z własnych doświadczeń.
Obecnie organizacje, które są spadkobiercami idei profesora tworzą Polski Instytut Pedagogiki Edwina Eliasa Gordona: Fundacja Kreatywnej Edukacji, Polskie Towarzystwo EE Gordona, Niepubliczne Placówki Perpetuum Mobile) oraz nasi absolwenci i nie tylko. Ponadto kontynuatorami teorii są setki absolwentów inicjatyw edukacyjnych PTEEG i FKE, jak i członkowie PTEEG działający intensywnie w Polsce i za granicą. To dzięki Mirosławie Gawryłkiewicz, która był obecna na seminarium w Krynicy z udziałem profesora Gordona w 1995 r., zaczęło się poprzez założone stowarzyszenie PTEEG upowszechnianie dzieła profesora w Polsce. Marylin Lowe, Dina Alexander czy Michael Martin to niektórzy z propagatorów teorii prof. Gordona, wybitni nauczyciele muzyki, którzy dzięki zaangażowaniu polskim organizacjom pozarządowym przekazywali swoją wiedzę podczas seminariów gordonowskich w Polsce.
Te organizacje wykształciły tysiące edukatorów MLT, zorganizowały dziesiątki kursów, wydały publikacje, zorganizowały międzynarodowe seminaria. Ponadto realizujemy działalność muzyczną w placówkach: licea, szkoły podstawowe, przedszkola, żłobki w Bydgoszczy. Absolwenci naszych kursów organizują życie muzyczne w wielu ośrodkach w Polsce i za granicą. Polecamy strony internetowe naszych organizacji oraz kanały YouTube, jak i media społecznościowe, aby zapoznać się z naszymi dokonaniami.
FILMOwe materiały gordonowskie
Materiał dokumentujący Międzynarodowe Seminarium na UMCS w Lublinie, w 2016 roku.
Najpełniej o historii kontaktów Profesora Edwina Eliasa Gordona z Polską opowiada prezeska Polskiego Towarzystwa EE Gordona – Mirosława Gawryłkiewicz.
Co nas wyróżnia?
Nasza działalność muzyczna jest różnorodna gatunkowo, stylistycznie, instrumentalnie, wokalnie, ruchowo…
Gordonowcom nigdy nie brakuje pomysłów, czerpią z każdej kultury i eksplorują możliwości improwizacji muzycznej: Spotykamy się na seminariach, kursach, koncertach, warsztatach, nagraniach i na zlotach gordonowskich, gdzie wspólnie muzykujemy.
Jesteśmy w setkach miejscowości: mikro, makro społecznościach, współpracujemy z ośrodkami naukowymi, kulturotwórczymi, mediami, placówkami oświatowymi, organizacjami pozarządowymi i nie tylko.
Kursy gordonowskie 2025
Zapraszamy na kursy gordonowskie “Improwizuję, czyli audiuję I i II stopnia dla osób kierujących edukacją muzyczną na etapie audiacji wstępnej oraz audiacji właściwej”, realizowane w 2025 roku przez Polski Instytut Pedagogiki Edwina Eliasa Gordona oraz inne organizacje, w ramach wspomnianego projektu. Zachęcamy do zapoznania się z poniższym biuletynem, zawierającym wszystkie informacje dot. oferty edukacyjnej dla dorosłych Polskiego Instytutu E.E. Gordona.
Specjalnie dla Was, wsłuchując się w Wasze potrzeby przygotowaliśmy 4 różne kursy:
- Kurs audiacji wstępnej dla osób z/bez kwalifikacji muzycznych ZAPISZ SIĘ NA KURS
- Zaawansowany kurs audiacji wstępnej i właściwej dla osób z kwalifikacjami muzycznymi ZAPISZ SIĘ NA KURS
- Zaawansowany kurs audiacji właściwej dla osób z kwalifikacjami muzycznymi ZAPISZ SIĘ NA KURS
- Kurs trenerski dla osób, które chcą szkolić z zakresu audiacji wstępnej ZAPISZ SIĘ NA KURS
Zanim zagłębicie się w analizę oferty specjalnie dla Was przygotowaliśmy wprowadzenie do terminologii teorii uczenia się muzyki Edwina Eliasa Gordona.
Kurs audiacji wstępnej dla osób bez/z wykształceniem muzycznym
Podczas 160 godzinnego szkolenia z audiacji wstępnej:
- Zbudujecie swój słownik muzyczny, umiejętność audiacji by rozwijać swoje możliwości wokalne i rytmiczne,
- Nauczycie się jak diagnozować i odpowiadać na potrzeby muzyczne dziecka,
- Opanujecie koordynację oddechowo-ruchowo-głosową, by przygotować dziecko do pracy z instrumentem,
- Rozbudzicie swoje ciało do pracy i będziecie w stanie komunikować się przez ruch dzięki założeniom teorii ruchu Rudolfa Labana,
- Dostaniecie indywidualne wskazówki, jak pracować z głosem, by Wam służył w intensywnej, gordonowskiej pracy z dziećmi,
- Opanujecie sztukę improwizacji muzycznej – warunek podstawowy gordonowskiej edukacji muzycznej,
- Będziecie w stanie wykorzystać w praktyce teorię uczenia się muzyki w ramach zajęć umuzykalniających – w audiacji wstępnej,
- Wasze umiejętności będą uniwersalne, otrzymacie wiedzę również z zakresu pracy np. z dziećmi ze spektrum autyzmu i z łatwością zaadaptujecie teorię muzyki do potrzeb dzieci z zaburzeniami komunikacyjnymi.
KURS AUDIACJA WSTĘPNA dla osób z/bez wykształcenia muzycznego – cena 4000 zł
Co dostajecie w ramach ceny:
- 120 h warsztatów na żywo, bezpośredni kontakt z trenerem, który nie prowadzi wykładów, ale koordynuje spersonalizowane zajęcia i odpowiada na potrzeby każdego z Was. U nas uczą sami profesjonaliści w swoich unikatowych dziedzinach,
- Wydawnictwa gordonowskie autorstwa profesora EE Gordona oraz naszych wykładowców, które dadzą Wam niezbędną wiedzę oraz pokierują Waszymi działaniami audiacyjnymi między zjazdami.
- 30 h zajęć praktycznych, realizowanych na kursie oraz w Waszych lokalnych placówkach i ocenianych w części przez trenerów na podstawie Waszych materiałów wideo.
- Przez około 10 h jesteśmy dla WAS do dyspozycji: kontakt, wsparcie, analizowanie Waszych rytmiczanek i śpiewanek oraz wyzwań przed którymi stoicie, jako początkujący gordonowcy.
- Dedykowana grupa WhatsUp, zamknięta grupa na Facebooku: MLT w praktyce | Gordonowcy
Miejsce:
Bydgoszcz, siedziba Polskiego Instytutu Pedagogiki EE Gordona, Warszawa (miejsca edukacyjne, gdzie stacjonują nasi absolwenci). W Bydgoszczy oferujemy nieodpłatne miejsca noclegowe:-)
Prowadzący: M. Gawryłkiewicz, dr hab. B pazur, J.Gawrylkiewicz, K. Wawrzuta i inni
Kurs audiacji wstępnej oraz właściwej dla osób z wykształcenie muzycznym
Podczas 160 godzinnego szkolenia z audiacji wstępnej:
- Zbudujecie swój rozbudowany słownik muzyczny nie tylko dur moll i w prostych skalach, umiejętność audiacji by rozwijać swoje możliwości wokalne i rytmiczne,
- Nauczycie się jak diagnozować i odpowiadać na potrzeby muzyczne w każdym wieku muzycznym i fizjologicznym,
- Opanujecie koordynację oddechowo-ruchowo-głosową, by przygotować dziecko do pracy z instrumentem i wzmocnić zdolności rytmiczne poprzez redukcję ew. wyzwań nawykowych,
- Rozbudzicie swoje ciało do pracy i będziecie w stanie komunikować się przez ruch dzięki założeniom teorii ruchu Rudolfa Labana – poznacie założenia pracy z ciałem w każdym wieku,
- Dostaniecie indywidualne wskazówki, jak pracować z głosem, by Wam służył w intensywnej, gordonowskiej pracy,
- Opanujecie sztukę improwizacji muzycznej – warunek podstawowy gordonowskiej edukacji muzycznej na poziomie profesjonalnym, w oparciu o różnorodne skale i metra
- Będziecie w stanie wykorzystać w praktyce teorię uczenia się muzyki w ramach zajęć umuzykalniających -w audiacji wstępnej i właściwej w pracy w żłobku, przedszkolu, szkole podstawowej, liceum i innych ciekawych edukacyjnie miejscach (również nauka pisania, czytania, komponowania, tworzenia aranży na zespoły itd).
- Wasze umiejętności będą uniwersalne, otrzymacie wiedzę również z zakresu pracy np. z osobami ze spektrum autyzmu i z łatwością zaadaptujecie teorię muzyki do potrzeb dzieci z zaburzeniami komunikacyjnymi, czy w warunkach szpitalnych, na oddziałach neoontologicznych i nie tylko.
KURS AUDIACJA WSTĘPNA i WŁAŚCIWEJ dla osób z wykształceniem muzycznym – cena 4500 zł
Co dostajecie w ramach ceny:
- 130 h warsztatów na żywo, bezpośredni kontakt z trenerem, który nie prowadzi wykładów, ale koordynuje spersonalizowane zajęcia i odpowiada na potrzeby każdego z Was. U nas uczą sami profesjonaliści w swoich unikatowych dziedzinach,
- Wydawnictwa gordonowskie autorstwa profesora EE Gordona oraz naszych wykładowców, które dadzą Wam niezbędną wiedzę oraz pokierują Waszymi działaniami audiacyjnymi między zjazdami.
- 30 h zajęć praktycznych, realizowanych indywidualnie w Waszych lokalnych placówkach i ocenianych w części przez trenerów na podstawie Waszych materiałów wideo.
- Przez około 10 h jesteś dla WAS do dyspozycji: kontaktu, wsparcia, analizowania Waszych rytmiczanek i śpiewanek oraz wyzwań przed którymi stoicie, jako początkujący gordonowcy.
- Dedykowana grupa WhatsUp, zamknięta grupa na Facebooku: Gordonowcy
Miejsce:
Bydgoszcz, siedziba Polskiego Instytutu Pedagogiki EE Gordona, Warszawa (miejsca edukacyjne, gdzie stacjonują nasi absolwenci). W Bydgoszczy oferujemy nieodpłatne miejsca noclegowe.
Zaawansowany kurs audiacji właściwej dla osób z kwalifikacjami muzycznymi
Podczas 100 godzinnego szkolenia z audiacji wstępnej:
- Zbudujecie swój rozbudowany słownik muzyczny nie tylko dur moll i w prostych skalach, umiejętność audiacji by rozwijać swoje możliwości wokalne i rytmiczne,
- Nauczycie się jak diagnozować i odpowiadać na potrzeby muzyczne w każdym wieku muzycznym i fizjologicznym,
- Opanujecie koordynację oddechowo-ruchowo-głosową, by przygotować dziecko do pracy z instrumentem i wzmocnić zdolności rytmiczne poprzez redukcję ew. wyzwań nawykowych,
- Rozbudzicie swoje ciało do pracy i będziecie w stanie komunikować się przez ruch dzięki założeniom teorii ruchu Rudolfa Labana – poznacie założenia pracy z ciałem w każdym wieku,
- Dostaniecie indywidualne wskazówki, jak pracować z głosem, by Wam służył w intensywnej, gordonowskiej pracy,
- Opanujecie sztukę improwizacji muzycznej – warunek podstawowy gordonowskiej edukacji muzycznej na poziomie profesjonalnym, w oparciu o różnorodne skale i metra
- Będziecie w stanie wykorzystać w praktyce teorię uczenia się muzyki w ramach zajęć umuzykalniających -w audiacji wstępnej i właściwej w pracy w szkole podstawowej, liceum i innych ciekawych edukacyjnie miejscach (również nauka pisania, czytania, komponowania, tworzenia aranży na zespoły itd).
- Wasze umiejętności będą uniwersalne, otrzymacie wiedzę również z zakresu pracy np. z osobami ze spektrum autyzmu i z łatwością zaadaptujecie teorię muzyki do potrzeb dzieci z zaburzeniami komunikacyjnymi, czy w warunkach szpitalnych, na oddziałach neoontologicznych i nie tylko.
KURS AUDIACJA WŁAŚCIWA dla osób z wykształceniem muzycznym – cena 2000 zł
Co dostajecie w ramach ceny:
- 70 h warsztatów na żywo, bezpośredni kontakt z trenerem, który nie prowadzi wykładów, ale koordynuje spersonalizowane zajęcia i odpowiada na potrzeby każdego z Was. U nas uczą sami profesjonaliści w swoich unikatowych dziedzinach,
- Wydawnictwa gordonowskie autorstwa profesora EE Gordona oraz naszych wykładowców, które dadzą Wam niezbędną wiedzę.
- 20 h zajęć praktycznych, realizowanych indywidualnie w Waszych lokalnych placówkach i ocenianych w części przez trenerów na podstawie Waszych materiałów wideo.
- Przez około 10 h jesteś dla WAS do dyspozycji: kontaktu, wsparcia, analizowania Waszych rytmiczanek i śpiewanek oraz wyzwań przed którymi stoicie, jako początkujący gordonowcy.
- Dedykowana grupa WhatsUp, zamknięta grupa na Facebooku: Gordonowcy
Miejsce:
Bydgoszcz, siedziba Polskiego Instytutu Pedagogiki EE Gordona.
Kurs TRENERSKI
Podczas 40 godzinnego szkolenia:
- Sprawdzicie swoje umiejętności tonalne, rytmiczne pod okiem trenera – dostaniecie feedback nad czym pracować.
- Przygotujecie, pod naszym okiem, diagnozę dzieci, które będziecie obserwować podczas zajęć umuzykalniających prowadzonych na żywo oraz analizowanych w materiałach wideo.
- Zdiagnozujecie swoją pracę z ciałem – dostaniecie feedback od trenera ruchu.
- Rozwiniecie umiejętności improwizacyjne, by być profesjonalnie przygotowanym do pracy z instruktorami audiacji wstępnej.
- Opanujecie w stopniu zaawansowanym metodykę zajęć umuzykalniających.
- Wasze umiejętności będą uniwersalne, będziecie w stanie poinstruować nauczycieli jak odpowiedzieć na różnorodne potrzeby dzieci.
KURS TRENERSKI – cena 1500 zł
Co dostajecie w ramach ceny:
- 30 h warsztatów na żywo, bezpośredni kontakt z trenerem, który nie prowadzi wykładów, ale koordynuje spersonalizowane zajęcia i odpowiada na potrzeby każdego z Was. U nas uczą sami profesjonaliści w swoich unikatowych dziedzinach,
- Wydawnictwa gordonowskie autorstwa profesora EE Gordona oraz naszych wykładowców, które dadzą Wam niezbędną wiedzę oraz pokierują Waszymi działaniami audiacyjnymi.
- Przez około 10 h jesteśmy dla WAS do dyspozycji: kontakt, wsparcie, analizowanie Waszych zaawansowanych kompozycji.
- Dedykowana grupa WhatsUp, zamknięta grupa na Facebooku: MLT w praktyce | Gordonowcy.
Miejsce:
Bydgoszcz, siedziba Polskiego Instytutu Pedagogiki EE Gordona
Prowadzący: M. Gawryłkiewicz, K. Wawrzuta i inni ZAPISZ SIĘ NA KURS
Czym się różnią kursy, Kiedy pracujemy na poziomie audiacji wstępnej, a kiedy właściwej?
Audiacja wstępna
- Teoria uczenia się muzyki: audiacja wstępna, stadia i typy audiacji – rozumienie kolejności wprowadzania materiału muzycznego, absorpcji różnorodnej muzyki, pracy w podziale tonalna i rytmiczna.
- Wprowadzenie zasady muzyki niezbędnych do rozumienia pojęć muzycznych.
- Nauka improwizacji na poziomie słuchowo-głosowym.
- Praktyczne aspekty psychologii i pedagogiki dziecięcej, możliwość prowadzenia zajęć umuzykalniających wg teorii E.E. Gordona różnież dla dzieci z deficytami, szczególnie z autyzmem.
- Praktyczne zastosowania testów muzycznych E.E. Gordona.
- Opanowanie ciała dzięki teorii Rudolfa Labana, by ruch służył edukacji muzycznej: był zrozumiały, transparenty i jednoznacznie przekazywał treści rytmiczne oraz wspomagał proces budowania relacji z dzieckiem.
- Wstęp do audiacji właściwej.
- Nauka tworzenia własnych kompozycji w oparciu o teorię E.E. Gordona.
- Metodyka prowadzenia zajęć umuzykalniających oraz prowadzenie obserwacji postępów dziecka – uczestnika zajęć umuzykalniających
- Pokaz całościowy edukacji muzycznej na każdym poziomie wieku muzycznego i fizjologicznego, od okresu prenatalnego do senioralnego: umiejętności wokalne i instrumentalne.
- Koncert wokalno-instrumentalny w wykonaniu kursantów oraz zaproszonych muzyków improwizujących.
Audiacja właściwa
- Audiacja właściwa ( osobami o ukształtowanych zdolnościch muzycznych): nauka różnicowania oraz wnioskowania wg metody chronologicznej i z progresją skokową.
- Kolejność uczenia się (umiejętności, zawartości i motywów).
- Nauka improwizacji w różnych tonalnościach, nauka prowadzenia zespołów wokalnych z wykorzystaniem własnych kompozycji uczestników.
- Metodyka pracy wokalnej oraz instrumentalnej (instrumenty klawiszowe, smyczkowe, perkusyjne, melodyczne, dęte).
- Próbka pracy gordonowskiej z chórem dziecięcym.
- Kolejność uczenia się w grze na instrumentach i pokazowe zajęcia z dziećmi rozpoczynającymi edukację instrumentalną.
- Wszechstronna nauka improwizacji zaawansowanej: wokalnej i instrumentalnej.
- Na kursie nauczymy Was pracy studyjnej, by rejestrować efekty własnej pracy.
- Koncert wokalno-instrumentalny w wykonaniu kursantów oraz zaproszonych muzyków improwizujących.
Miłosz Gawryłkiewicz o teorii uczenia się muzyki
Kilka słów o audiacji wstępnej
Nasz trener opowiada o audiacji właściwej
Warunek otrzymania certyfikatu
Każdy uczestnik kursu może otrzymać certyfikat potwierdzający umiejętności, jeśli spełni poniższe warunki:
- Minimum obecności (80%wszystkich zajęć).
- Zaangażowanie w ramach zajęć.
- Przedstawienie kompozycji, wideo z zajęć.
- Zdanie w przynajmniej 80% testu z wiedzy.
O naszych instruktorach:
- MIŁOSZ GAWRYŁKIEWICZ – wieloletni wykładowca UKW Bydgoszcz, muzyk z wielu projektów, m.in. Kapela ze Wsi Warszawa, Orkiestry Tomka Szymusia, autor publikacji PTEEG oraz FKE, jak i wydanych przez Wydawnictwo UKW, prowadzący kursy i seminaria, nauczyciel w szkołach muzycznych i ogólnokształcących, aranżer i kompozytor.
- JOLANTA GAWRYŁKIEWICZ – muzyk, działacz społeczny, praktyk gordonowski, prezes FKE, koordynator projektów PTEEG i FKE: łącznie Polskiego Instytutu Pedagogiki E.E. Gordona, dyrektor placówek szkolnych, licealnych i przedszkolnych, jak i żłobkowych Perpetuum Mobile Fundacji Kreatywnej Edukacji.
- KAMIL WAWRZUTA – instruktor teatru tańca, choreograf, współpracował m.in.. z Teatrem Bytomskim, Teatrem Słowackiego
- BARBARA PAZUR – Chórmistrz, dyrygent, organizator życia muzycznego, profesor UMCS w Lublinie, autorka wielu publikacji, w tym metodycznych.
- MIROSŁAWA GAWRYŁKIEWICZ – prezeska Polskiego Towarzystwa EE Gordona, muzyk, kompozytorka, autorka wydawnictw Nutka Milutka.
- JAN KULPA – psycholog, nauczyciel współorganizujący kształcenie w Perpetuum Mobile
- HELENA BIELAWSKA – Prezeska Stowarzyszenia Dobre Doule
- TRENERZY Z VOICE AND MORE.
Ponadto: psychologowie, pedagodzy niedyrektywni, logopedzi, instrumentaliści, opiekunowie rodzących (doule). Są to osoby współpracujące z PTEEG oraz FKE.
Terminy kursów w 2025 roku:
- KURS AUDIACJI WSTĘPNEJ i WŁAŚCIWEJ dla osób z wykształceniem muzycznym: w Warszawie (weekendy od marca do czerwca 2025) i Bydgoszczy (ostatni tydzień kursu – lipiec 2025): 8-9 marzec, 5-6 kwiecień, 10-11 maj, 7-8 czerwiec. Ostatni zjazd w Bydgoszczy – 30 czerwiec -7 lipiec 2025.
- KURS AUDIACJA WŁAŚCIWA 30 czerwiec- 7 lipiec.
- KURS AUDIACJA WSTĘPNA dla osób bez/z wykształceniem muzycznym. Zaczynamy w Bydgoszczy: 18-24 sierpień 2025, kolejne zjazdy w Warszawie: 27-28 wrzesień, 25-26 październik, 29-30 listopad 2025
- KURS TRENERSKI dla osób, które chcą szkolić nauczycieli z zakresu audiacji wstępnej cztery dni: 22-25 maj 2025
O cenach i zapisach:
- KURS AUDIACJI WSTĘPNEJ i WŁAŚCIWEJ dla osób z wykształceniem muzycznym: cena 4500 zł zawiera udział w warsztatach, publikacje, przerwy kawowe, opiekę mentorską oraz Q&A w ramach grupy FB i WhatsApp.
- KURS AUDIACJA WSTĘPNA dla osób bez wykształcenia muzycznego – cena 4000 zł zawiera udział w warsztatach, publikacje, przerwy kawowowe, opiekę mentorską oraz Q&A w ramach grupy FB i WhatsApp.
- KURS AUDIACJI WŁAŚCIWEJ instrumentalny i wokalny – cena 2000 zł zawiera udział w warsztatach, publikacje i przerwy kawowe oraz opiekę mentorską i wspólne prowadzenie szkoleń
- KURS TRENERSKI dla osób, które posiadają certyfikat audiacji wstępnej i właściwej – 1500 zł
Jak dokonać płatności? Połowę lub całość opłaty zł należy wpłacić w ciągu 7 dni od wypełnienia formularza rekrutacyjnego. Resztę w proporcjonalnych ratach (proszę o uzgodnienie płatności z koordynatorem).
Konto bankowe: BNP Paribas 74 1750 1051 0000 0000 2114 5246
Dokumenty do rekrutacji:
Organizatorzy
- Fundacja Kreatywnej Edukacji
www.fundacjakreatywnejedukacji.org;
tel. +48 602 466 347
- Polskie Towarzystwo Edwina E. Gordona
tel. +48 604 103 182
- Niepubliczne placówki Perpetuum Mobile Fundacji Kreatywnej Edukacji
Wszystkie instytucje działają w ramach Polskiego Instytutu Pedagogiki EE Gordona