Zajęcia umuzykalniające wg teorii prof. EE. Gordona tzw. "Gordonki"
Przedstawiamy wyjątkowe, pełne improwizacji ruchowej i głosowej, zajęcia umuzykalniające oparte na teorii prof. EE. Gordona. Prowadzimy je w Bydgoszczy od 1998 roku, najpierw na Akademii Bydgoskiej, w ramach kierunku gordonowskiego na Wydziale Pedagogiki, następnie na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego i na Akademii Muzycznej w Bydgoszcz. Kolejne inicjatywy zostały podejmowane przez Fundację Kreatywnej Edukacji poprzez zajęcia, koncerty, czy szkołę muzyczną.
W roku szkolnym 2023/24 zapraszamy na grupowe, zindywidualizowane zajęcia umuzykalniające wg teorii uczenia się muzyki E.E. Gordona (Jolanta i Miłosz Gawryłkiewicz, a także inni absolwenci kursów gordonowskich organizowanych przez PTEEG i FKE).
Przede wszystkim zajęcia rozwijają muzykalność dziecka. Pracujemy w obszarze ruchu, wspierając koordynację ruchową, czy umożliwiając uzyskanie poczucia pulsu. Dbamy o umiejętności wokalne i rytmiczne Waszych pociech. Przygotowujemy je do rozpoczęcia gry na instrumentach w taki sposób, by świadomie wybierały instrument oraz dokonywały sukcesów na tym tle, posiadając wystarczające umiejętności. Dla nas instrument jest wydłużeniem ciała dziecka i tylko, jeśli koordynuje ono oddech, ruch i śpiew, będzie gotowe do nauki gry.
Zajęcia te mogą również służyć obserwacji funkcjonowania dzieci w grupie rówieśniczej, ale oczywiście nie chcemy by był to jedyny cel. Przede wszystkim warsztaty umuzykalniające służą budowaniu relacji z dzieckiem, czy wspólnemu oddawaniu się pasji muzyki. Ponadto są świetną formą profilaktyki logopedycznej i ruchowej. Wasze dzieci doskonale bawią się razem i uczą od siebie. Rodziców zapraszamy do nawiązywania kontaktów i spędzania czasu w gronie wspierających przyjaciół z zajęć.
Jak rozpoznać zajęcia umuzykalniające wg teorii uczenia się muzyki prof. Edwina Eliasza Gordona